ІСТОРИЧНА ДОВІДКА (до 45 – річчя з дня заснування)
Восьмого травня 1970 року на передодні Дня Перемоги виконавчий комітет Машівської районної Ради народних депутатів прийняв рішення про відкриття в селі Машівка з 1 – го червня 1970 року дитячої музичної школи , виділив приміщення загальною площею 120 квадратних метрів по вулиці Жовтневій, 13. Приміщення уявляло собою хатину з глиняними стінами маленькими вікнами, яке опалювалось вугіллям. Першим директором школи було призначено баяніста за фахом Касяна на баяні навчали викладачі Ворона М. Ф. та Семикоз В.П. Випускниця Полтавського музичного училища М.В. Лисенка Кушнір Л.К. започаткувала клас фортепіано музики. До школи прийшло навчатися сорок учнів.
В 1975 році школу очолював Кошляк В.Г. Було відкрито клас духових інструментів, кількість учнів збільшилась до 75 дітей.
З вересня 1981 року школу очолював молодий музикант, за фахом хормейстер, Акімов Леонід Трохимович .На роботу приходять 5 викладачів, контингент учнів збільшується на 28 дітей. В теперішньому приміщенні школи, в якому на той час розміщувались районний будинок піонерів та молодші класи середньої школи, виділили три кімнати для музичної школи, а згодом вся будівля перейшла у розпорядження музичної школи. Протягом 1985 – 1988 років проведено капітальний ремонт приміщення: перекрито покрівлю, проведено благоустрій території, обладнано класи, закуплено музичні інструменти .В роки до школи на роботу приїжджають викладачі Єременко О.М.(баян) та Єременко Л.В.( фортепіано); молоді спеціалісти випускники Полтавського музичного училища М.В.Лисенка Токар Г. М.( фортепіано) та Щербань А. С.(скрипка); випускники Донецького музично – педагогічного інституту С.Прокофєва Кузьмічов С.Д.(баян) та Кузьмічова І.В.(домра) - викладачі сьогодні продовжують навчати дітей музиці. В школі діють:дитячий хор керівництвом Акімова Л.Т., духовий оркестр керівництвом Ломаченко оркестр народних інструментів керівництвом Єременко О.М., відкрито клас хореографії керівництвом Томшинського В.М. Колектив школи керівництвом директора Акімова Леоніда Трохимовича веде велику концертну культурно - просвітницьку діяльність. До викладацької роботи після навчання у вищих навчальних закладах повертаються колишні учні школи : Патик В.І.(фортепіано) , Кухта А. М.(фортепіано) , Жовнір О. С.(баян) в , Кібкало В. В.(баян) , Циганкова О. В. (фортепіано) . Працюють в с. Кошманівка, с. Михайлівка, с. Кустолово - Суходілка , с. Селещина , с. Мала Нехвороща, с. Коновалівка. В жовтні 1990 року керівнику закладу Акімову Леоніду Трохимовичу присвоєно звання Заслужений працівник культури України.
В 1995 році контингент учнів школи складав 292 учні. В серпні 1997 року районна рада приймає рішення про переведення музичної школи на госпрозрахунок. Як наслідок вже на кінець навчального року в школі залишилося 82 учня. З 2000 року школу очолював Єременко О.М. Зменшення контингенту продовжувалося до 2003 року. В школі залишилось 53 учня. З 17 викладачів залишилось 5. 11 червня 2003 року рішення районної ради про переведення школи на госпрозрахунок було відмінено, як незаконне. З листопада 2005 року школу очолює Кузьмічов Сергій Дмитрович. В 2006 році відкривається клас гітари. В 2008 році вперше встановлюється плановий контингент учнів затверджується батьківська плата за навчання. В 2010 році школа святкує 40 - річчя з дня свого заснування. Поступово покращується матеріальна база: придбано електронне фортепіано , телевізор, гітари , чотири скрипки, домри, штори на вікна. було замінено старі вікна на пластикові.
З 2007 року учні школи починають приймати участь в обласних конкурсах. Озаров Олександр приймає участь в обласному конкурсі «Юний віртуоз Полтавщини» виконавської майстерності учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів ( шкіл естетичного виховання) серед баяністів. Єременко Вікторія отримує першу нагороду в обласному конкурсі «Юний віртуоз Полтавщини» в класі фортепіано в 2009 році , а в 2010 році вона отримує перші місця на обласному конкурсі «Юний віртуоз Полтавщини») на обласній з музично – теоретичних дисциплін учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів ( шкіл естетичного виховання).
В 2011 році відкривається клас ударних інструментів.
2012 - дует у складі Гладченко Дарини Кузьмічової отримують диплом третього ступеня на обласному конкурсі «Музичний калейдоскоп» В 2014 році Карацюпа Влад отримує диплом третього ступеня на обласному конкурсі «Юний віртуоз Полтавщини» В школі створено учнівські колективи: ансамбль народних інструментів , ансамбль скрипалів, ансамбль духових інструментів, ансамбль гітаристів.
За 44 роки існування 323 учня отримали свідоцтва про початкову мистецьку освіту. 35 продовжили навчання в вищих навчальних закладах, пов’язаних з музичним мистецтвом
За останні 5 років продовжили навчання у мистецьких навчальних закладах вищого рівня акредитації 9 випускників Машівської дитячої школи естетичного виховання.
Машівська дитяча школа естетичного виховання - навчальний заклад, який перспективи розвитку, полягають у збільшенні контингенту учнів, відкритті нових спеціальностей, класів, У 2014-2015 навчальному році у Машівській дитячій школі естетичного виховання навчається 67 учнів, з них по класах:
фортепіано - 32 гітара - 13
скрипка - 11 ударні - 4
баян - 7
В тому числі по c.Кошманівка - 9
с.Кустолово – Суходілка - 3
с.Селещина - 13
.
Машівська дитяча школа естетичного виховання розташована у пристосованому приміщенні. Загальна площа приміщення - 237,5 м2. Площа навчальних приміщень -148,05 м2. Площа коридорів – 89 .45 м2.
У навчальному закладі відсутня кімната загального користування.
Підвищення якості мистецької освіти.
За звітний період зусилля працівників Машівської дитячої школи естетичного виховання були направлені на задоволення освітніх запитів щодо здобуття музичної освіти, високого рівня та змісту, забезпечення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу.
Вживаються заходи щодо підвищення якості навчання учнів, створюються музичні колективи.
Навчальний заклад працює за відповідними типовими навчальними планами, оновленими програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими для використання у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах.
Вихованці Машівської дитячої школи естетичного виховання щороку приймають участь в концертних програмах закладу,загальноосвітніх шкіл, у обласних конкурсах , олімпіадах, проводить обласний методичний кабінет навчальних закладів мистецтва культури.
Основні школи.
- Забезпечення громадянам вільного доступу до високоякісної мистецької освіти,
- впровадження державного стандарту початкової мистецької освіти;
- формування оптимального контингенту навчального закладу з метою приведення у відповідність до потреб та економічних можливостей регіону;
- придбання електронного фортепіано, ксилофону, металофону з метою покращення якості музичної освіти дітей;
- забезпечення поетапного здійснення заходів по покращенню матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
- збереження та розширення мережі класів;
- збільшення контингенту учнів школи до 100 дітей на період до 2020 року.
Навчально-виховний процес в Машівській дитячій школі естетичного виховання будується за такими принципами, перш за все це:
гуманізація виховання – створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел життєвих сил, гуманізація взаємин вихователями та вихованцями, повага до особистості, розуміння запитів, інтересів, гідності, довіри до неї;
– формування національної свідомості, любові до землі, виховання шанобливого ставлення до культури, спадщини, народних традицій, звичаїв свого народу та світу;
– врахування індивідуальних та вікових особливостей людини, анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних особливостей;
– органічний зв’язок виховання з народу, його культурними та побутовими традиціями, з народним та класичним мистецтвом, забезпечення духовної та спадкоємності поколінь;
безперервність виховання – досягнення та наступності у вихованні та навчанні;
диференціація та індивідуалізація навчально-виховного процесу – тобто врахування фізичного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку, стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності кожного;
це послідовність, систематичність варіативність форм методів навчання виховання;
а також свідомість, активність, самодіяльність творча учнівської молоді, поєднання педагогічного керівництва з ініціативою самодіяльності учнів;
об’єднання зусиль викладачів, учнів, батьків у досягненні поставлених цілей.
Основні проблеми закладу.
- Відсутність держави у сфері початкової мистецької освіти, особливо в частині необхідності та першочерговості для розвитку дітей, престижності в суспільстві фінансового забезпечення. В державі не створюється попит на культурних, освічених громадян. Відсутні механізми 100% фінансового забезпечення навчального процесу.
-- кадрові питання: молоді спеціалісти не їдуть на село, нам нічого запропонувати ( житло, достойна заробітна плата).Професія викладача , особливо музики, втратила повагу в суспільстві. Викладач соціально не захищена людина.
- недостатні обсяги фінансування діяльності закладу, у першу чергу на оновлення матеріально-технічної бази навчального закладу, оснащення школи сучасними технічними засобами для наближення навчального процесу до світових стандартів, оплату праці викладачів.
- поліпшення умов для створення у сільській місцевості;
- оновлення змісту якості навчання;
- модернізація методичної роботи у музичній школі;
- комплексний до всіх форм курсової перепідготовки спеціалістів;
- оновлення та зміцнення матеріальної бази;
Машівська дитяча школа естетичного виховання – це єдиний в районі навчальний заклад мистецького спрямування. Це місце де жителі з усіх району мають можливість навчитись музичному мистецтву не тільки на аматорському але довести свою майстерність до певного професіоналізму, долучитись до національної світової музичної спадщини, підготуватись до навчання у вищих навчальних закладах, розкрити свій творчий потенціал. Збереження розвиток школи в сучасних умовах це перш за все закладання основ розвитку становлення України як самостійної, незалежної, високо культурної держави , громадяни якої будуть гідно почувати себе в любій світу. Але найважливіше це коли людина почуває себе гідно у власній Такого стану душі можливо досягти ,якщо з дитинства виховувати його у дітей, чим повинні займатися дитячі навчальні заклади, щоб наші учні сміливо, без сорому казали: « Я з України, я – українець».
Директор МДШЕВ Кузьмічов С.Д.